Novosti
   Vijesti
   Najave
   Prikazi
   Dokumenti
   Traži
   Foto servis
   Tjedni bilten
   O nama
   English

20.04.2017 | 22:53 | IKA V - 189558/4

Stručni skup za vjeroučitelje Đakovačko-osječke nadbiskupije

 

Osijek, (IKA/TU) - „Rad s djecom s teškoćama u nastavi katoličkog vjeronauka" bila je tema stručnog skupa za vjeroučitelje osnovnih i srednjih škola Đakovačko–osječke nadbiskupije, održanog 20. travnja u pastoralnim prostorima Vikarijata Osijek.
Program je započeo molitvom koju su predvodili vjeroučitelji: Ivana Hac, Josip Klajić i Marina Špehar. Uslijedila je uskrsna čestitka i uvodni pozdrav dr. Teute Rezo, predstojnice Katehetskog ureda Đakovačko-osječke nadbiskupije. Predstojnica je naglasila kako je korisno da svi učitelji, a posebno vjeroučitelji, prepoznaju važnost teme stručnog skupa jer vjeroučiteljev pristup u središte stavlja dostojanstvo učenika prije samog uspjeha. Prisutne je pozdravila i viša savjetnica za vjeronauk pri Agenciji za odgoj i obrazovanje, Ankica Mlinarić, dipl. teolog te je ukratko predstavila dnevni red.
Prvo predavanje održala je mr. spec. školske i predškolske psihologije Dejana Varnica na temu Izazovi i mogućnosti rada s učenicima s teškoćama u razvoju. Mr. Varnica istaknula je kako je potrebno prihvatiti i upoznati svako dijete napomenuvši da se učitelj ne zaustavlja na onome što dijete ne može, već mu pruži priliku da pokaže ono što može. Uslijedilo je upoznavanje s pravilnicima o osnovnoškolskom i srednjoškolskom odgoju i obrazovanju učenika s teškoćama u razvoju. Predavačica je naglasila da u RH ima oko 35.000 djece s nekim oblikom invaliditeta i da je taj broj stalno u porastu. Učenici s posebnim odgojno–obrazovnim potrebama učenici su s teškoćama, ali i daroviti učenici. Važno je pravovremeno prepoznavanje učenika s teškoćama u razvoju uz obaveznu procjenu stručne službe, najčešće psihologa i defektologa, uputila je mr. D. Varnica, ističući da je kod takvog učenika potrebno prepoznati stil učenja i prema tome prilagoditi određene sadržaje. Uslijedio je upitnik za sve sudionike skupa s ciljem da svaki vjeroučitelj prepozna kojem tip učitelja pripada i kakav je u radu s djecom s teškoćama u razvoju. Većina vjeroučitelja pokazala se kao principijelna, strpljiva, ljubazna i uvijek spremna pomoći svakom učeniku što zapravo i jesu poželjne osobine nastavnika.
Drugo predavanje Metodika rada s učenicima s teškoćama u razvoju u nastavi vjeronauka s posebnim naglaskom na izradu prilagođenog i individualiziranog programa održale su Kristina Gugić, prof. pedagogije i Maša Pešec, prof. defektolog. Nakon kratke priče s poukom pod naslovom Priča iz Nizozemske, M. Pešec optimistično je istaknula kako se tijekom zadnjih godina puno toga promijenilo na bolje jer je društvo u Hrvatskoj, ali i drugim europskim zemljama, postalo puno osjetljivije. Naglasile su kako postoje tri kategorije učenika s teškoćama: učenici s teškoćama u razvoju, učenici s teškoćama u učenju, problemima u ponašanju i emocionalnim problemima i učenici s teškoćama uvjetovanim odgojnim, socijalnim i ekonomskim, kulturalnim i jezičnim čimbenicima. Novost je što se kao posebne skupine ističu učenici s poremećajima pažnje/hiperaktivnosti, učenici s problemima u ponašanju i učenici s emocionalnim teškoćama. Ovakvi učenici čine više od 50% sve djece s posebnim potrebama. U Hrvatskoj postoje četiri modela školovanja djece s posebnim potrebama: redoviti program uz individualizirane postupke, redoviti program uz prilagodbu sadržaja i individualizirane postupke, posebni program uz individualizirane postupke i posebni program za stjecanje kompetencija u aktivnostima svakodnevnoga života i rada uz individualizirane postupke. Svi učitelji i vjeroučitelji trebaju paziti koji oblik programa dijete koristi jer su roditelji na to jako osjetljivi, uputile su predavačice. M. Pešec vjeroučitelje je zamolila da budu suosjećajni, jer su oni ti koji gledaju čovjeka onakvog kakav on uistinu je.
K. Gugić i M. Pešec održale su i treće predavanje Metodika rada s učenicima s teškoćama u razvoju u nastavi vjeronauka iz perspektive pedagoga i defektologa. Precizno su objasnile što pojedini učitelj mora pripremiti na početku/tijekom/i na kraju školske godine rekavši kako je za sve učenike s Rješenjem jako važno planiranje. Ono se treba temeljiti na sposobnostima i jakim stranama učenika, tek potom na ograničenjima. Svaki vjeroučitelj treba biti usmjeren na dijete, fleksibilan i usmjeren na konkretna znanja i vještine. Ne postoji univerzalan program primjerenog oblika školovanja, već različiti oblici prilagodbe prema mogućnostima djeteta, npr. prilagođavanje teksta, izdvajanje bitnih pojmova, davanje sažetaka prije obrade, korištenje kraćih rečenica, itd. Treba se boriti za integraciju djece u redovne škole, a uključivanje u posebno odgojno-obrazovne ustanove svesti na najmanju moguću mjeru, kada je to nužno za primjeren razvoj djeteta, zaključile su voditeljice i poručile da, iznad svega, najviše treba voljeti djecu.

Stalna radost, ustrajna molitva i neprestano zahvaljivanje
Papin nagovor uz molitvu Anđeo Gospodnji u nedjelju 17. prosinca 2017.
Neka živi duh djelotvorne ljubavi
Poruka uz Nedjelju Caritasa 17. prosinca 2017.

18.12.2017.
Predbožićna konferencija nadbiskupa Hranića za novinare
18.12.2017.
Snimanje božićne čestitke za medije sisačkog biskupa Vlade Košića
18.12.2017.
Božićno primanje karlovačkog župana za predstavnike Crkve
18.12.2017.
Predbožićni pohod biskupa Škvorčevića požeškoj kaznionici
18.12.2017.
Split: predstavljanje monografije „Gospodin vam dao mir"
18.12.2017.
Trodnevno bdijenje u katedrali sv. Vida
18.12.2017.
Humanitarni koncert „Isus je Božić" u dvorištu zagrebačke bogoslovije
19.12.2017.
Predstavljanje božićne poruke biskupa Mrzljaka na susretu s predstavnicima medija
19.12.2017.
Predstavljanje božićne poruke za medije nadbiskupa Barišića
19.12.2017.
Obljetnica smrti biskupa Josipa Salača
19.12.2017.
Večer posvećena sluzi Božjemu bratu Ivanu Bonifaciju Pavletiću
20.12.2017.
Božićni ručak i susret biskupa Košića s korisnicima Caritasa
20.12.2017.
Koncert uz 90. obljetnicu prvog javnog snimanja na europskom kontinentu
20.12.2017.
Predstavljanje kalendara za 2018. posvećenog Jurju Križaniću
20.12.2017.
Susret Hrvatskog nadzemlja „Ćaća se vraća"
21.12.2017.
Božićno primanje biskupa Slobodana Štambuka u Hvaru
21.12.2017.
Božićno čestitanje kod nadbiskupa Barišića
21.12.2017.
Božićno primanje biskupa Križića
21.12.2017.
Teološki četvrtak s temom „Božić - vlast - moć – autoritet"
22.12.2017.
Biskup Bogdan predvodi misu u crkvi Dobroga Pastira
22.12.2017.
Žive jaslice ispred zagrebačke katedrale
24.12.2017.
Raspored liturgijskih slavlja kojima predsjeda Papa u božićnom vremenu
24.12.2017.
Polnoćka u katedrali Sv. Stjepana I. u Hvaru
24.12.2017.
Polnoćka u Gospiću
24.12.2017.
Polnoćka u senjskoj katedrali
24.12.2017.
Biskup Josip Mrzljak predvodi polnoćku u varaždinskoj katedrali
24.12.2017.
Svetkovina Božića u sisačkoj katedrali
25.12.2017.
Svetkovina Božića u Hvaru
25.12.2017.
Misa na Božić u senjskoj katedrali
25.12.2017.
Božićna misa u gospićkoj katedrali
25.12.2017.
Božićna misa u varaždinskoj katedrali
26.12.2017.
Na blagdan svetog Stjepana misa za invalide grada Varaždina
28.12.2017.
Božićni koncert u katedrali Sv. Stjepana I. u Hvaru
29.12.2017.
Split: Svetkovina Bezgrješnog začeća u crkvi Sv. Frane na obali
30.12.2017.
Biskup Mrzljak predvodi misno slavlje u Obiteljskom centru Varaždinske biskupije
31.12.2017.
Dvadeseta obljetnica župe Svete obitelji u Novoj Mokošici
31.12.2017.
Misa zahvalnica za građansku godinu u varaždinskoj katedrali na staru godinu
01.01.2018.
Misa na svetkovinu Marije Bogorodice u varaždinskoj katedrali
15.01.2018.
Program Papinog pohoda Čileu i Peruu
23.01.2018.
58. teološko-pastoralni tjedan s temom "Unutarcrkveni dijalog, suradnja i suodgovornost"
Daljnje korištenje vijesti u medijima samo uz prethodno odobrenje izdavača.
Copyright © 2007, Informativna katolička agencija.