Novosti
   Vijesti
   Najave
   Prikazi
   Dokumenti
   Traži
   Foto servis
   Tjedni bilten
   O nama
   English

20.04.2017 | 22:53 | IKA V - 189558/4

Stručni skup za vjeroučitelje Đakovačko-osječke nadbiskupije

 

Osijek, (IKA/TU) - „Rad s djecom s teškoćama u nastavi katoličkog vjeronauka" bila je tema stručnog skupa za vjeroučitelje osnovnih i srednjih škola Đakovačko–osječke nadbiskupije, održanog 20. travnja u pastoralnim prostorima Vikarijata Osijek.
Program je započeo molitvom koju su predvodili vjeroučitelji: Ivana Hac, Josip Klajić i Marina Špehar. Uslijedila je uskrsna čestitka i uvodni pozdrav dr. Teute Rezo, predstojnice Katehetskog ureda Đakovačko-osječke nadbiskupije. Predstojnica je naglasila kako je korisno da svi učitelji, a posebno vjeroučitelji, prepoznaju važnost teme stručnog skupa jer vjeroučiteljev pristup u središte stavlja dostojanstvo učenika prije samog uspjeha. Prisutne je pozdravila i viša savjetnica za vjeronauk pri Agenciji za odgoj i obrazovanje, Ankica Mlinarić, dipl. teolog te je ukratko predstavila dnevni red.
Prvo predavanje održala je mr. spec. školske i predškolske psihologije Dejana Varnica na temu Izazovi i mogućnosti rada s učenicima s teškoćama u razvoju. Mr. Varnica istaknula je kako je potrebno prihvatiti i upoznati svako dijete napomenuvši da se učitelj ne zaustavlja na onome što dijete ne može, već mu pruži priliku da pokaže ono što može. Uslijedilo je upoznavanje s pravilnicima o osnovnoškolskom i srednjoškolskom odgoju i obrazovanju učenika s teškoćama u razvoju. Predavačica je naglasila da u RH ima oko 35.000 djece s nekim oblikom invaliditeta i da je taj broj stalno u porastu. Učenici s posebnim odgojno–obrazovnim potrebama učenici su s teškoćama, ali i daroviti učenici. Važno je pravovremeno prepoznavanje učenika s teškoćama u razvoju uz obaveznu procjenu stručne službe, najčešće psihologa i defektologa, uputila je mr. D. Varnica, ističući da je kod takvog učenika potrebno prepoznati stil učenja i prema tome prilagoditi određene sadržaje. Uslijedio je upitnik za sve sudionike skupa s ciljem da svaki vjeroučitelj prepozna kojem tip učitelja pripada i kakav je u radu s djecom s teškoćama u razvoju. Većina vjeroučitelja pokazala se kao principijelna, strpljiva, ljubazna i uvijek spremna pomoći svakom učeniku što zapravo i jesu poželjne osobine nastavnika.
Drugo predavanje Metodika rada s učenicima s teškoćama u razvoju u nastavi vjeronauka s posebnim naglaskom na izradu prilagođenog i individualiziranog programa održale su Kristina Gugić, prof. pedagogije i Maša Pešec, prof. defektolog. Nakon kratke priče s poukom pod naslovom Priča iz Nizozemske, M. Pešec optimistično je istaknula kako se tijekom zadnjih godina puno toga promijenilo na bolje jer je društvo u Hrvatskoj, ali i drugim europskim zemljama, postalo puno osjetljivije. Naglasile su kako postoje tri kategorije učenika s teškoćama: učenici s teškoćama u razvoju, učenici s teškoćama u učenju, problemima u ponašanju i emocionalnim problemima i učenici s teškoćama uvjetovanim odgojnim, socijalnim i ekonomskim, kulturalnim i jezičnim čimbenicima. Novost je što se kao posebne skupine ističu učenici s poremećajima pažnje/hiperaktivnosti, učenici s problemima u ponašanju i učenici s emocionalnim teškoćama. Ovakvi učenici čine više od 50% sve djece s posebnim potrebama. U Hrvatskoj postoje četiri modela školovanja djece s posebnim potrebama: redoviti program uz individualizirane postupke, redoviti program uz prilagodbu sadržaja i individualizirane postupke, posebni program uz individualizirane postupke i posebni program za stjecanje kompetencija u aktivnostima svakodnevnoga života i rada uz individualizirane postupke. Svi učitelji i vjeroučitelji trebaju paziti koji oblik programa dijete koristi jer su roditelji na to jako osjetljivi, uputile su predavačice. M. Pešec vjeroučitelje je zamolila da budu suosjećajni, jer su oni ti koji gledaju čovjeka onakvog kakav on uistinu je.
K. Gugić i M. Pešec održale su i treće predavanje Metodika rada s učenicima s teškoćama u razvoju u nastavi vjeronauka iz perspektive pedagoga i defektologa. Precizno su objasnile što pojedini učitelj mora pripremiti na početku/tijekom/i na kraju školske godine rekavši kako je za sve učenike s Rješenjem jako važno planiranje. Ono se treba temeljiti na sposobnostima i jakim stranama učenika, tek potom na ograničenjima. Svaki vjeroučitelj treba biti usmjeren na dijete, fleksibilan i usmjeren na konkretna znanja i vještine. Ne postoji univerzalan program primjerenog oblika školovanja, već različiti oblici prilagodbe prema mogućnostima djeteta, npr. prilagođavanje teksta, izdvajanje bitnih pojmova, davanje sažetaka prije obrade, korištenje kraćih rečenica, itd. Treba se boriti za integraciju djece u redovne škole, a uključivanje u posebno odgojno-obrazovne ustanove svesti na najmanju moguću mjeru, kada je to nužno za primjeren razvoj djeteta, zaključile su voditeljice i poručile da, iznad svega, najviše treba voljeti djecu.

Uskrsli Krist, nada naša (usp. 1 Kor 15)
Papina kateheza na općoj audijenciji u srijedu 19. travnja 2017.
Godišnji izvještaj o radu Caritasa Zagrebačke nadbiskupije za 2016.

23.04.2017.
Proslava svetkovine Božjeg milosrđa u Dubrovniku
23.04.2017.
"Uskrs u ozračju tambure"
24.04.2017.
Dan policijske i vojne kapelanije Sv. Jurja mučenika u Varaždinu
24.04.2017.
Hrvatski aktivistički festival VIDIK fest
24.04.2017.
Konferencija za medije povodom Susreta hrvatske katoličke mladeži
24.04.2017.
Susret s autorom u knjižari Kršćanske sadašnjosti u Osijeku
24.04.2017.
Predstavljanje knjige "Dušobrižništvo za Hrvate u Njemačkoj"
24.04.2017.
Godišnji koncert Mješovitog pjevačkog zbora „Emil Cossetto" u spomen na kardinala Domenica Bartoluccija
25.04.2017.
Proslava svetkovine sv. Marka u Zagrebu
25.04.2017.
Znanstveno-stručni skup o 50. obljetnici Ravnateljstva dušobrižništva za Hrvate u inozemstvu
25.04.2017.
Proslava svetkovine sv. Marka u Korčuli
26.04.2017.
Zahvalno misno slavlje za 50 godina organizirane pastoralne skrbi za hrvatske iseljenike
26.04.2017.
Teološki četvrtak na temu Odnos neuroznanosti i religije
27.04.2017.
Lectio Strossmayer 2017. - John Milbank: "Reformacija i reforma: onkraj katastrofe"
27.04.2017.
Predavanje „Je li demokracija najbolje društveno uređenje?" u HKD-u sv. Jeronima
27.04.2017.
Zagreb: Predstavljanje knjige „Život pod uličnim svjetiljkama"
27.04.2017.
Proslava bl. Ozane Kotorske kod dominikanki na zagrebačkom Trnju
27.04.2017.
Dani Nadbiskupijske klasične gimnazije „Don Frane Bulić" u Splitu
28.04.2017.
Proslava blagdana sv. Vincence u Blatu
28.04.2017.
Devetnica i svetkovina svetoga Dujma
28.04.2017.
Dvadeset i deveti obiteljski susret u Zaostrogu
28.04.2017.
Program Papina putovanja u Egipat
28.04.2017.
Split: Devetnica i blagdan svetoga Dujma
28.04.2017.
Demografski trendovi u Hrvatskoj
29.04.2017.
Deseti Susret hrvatske katoličke mladeži
29.04.2017.
25. obljetnica gradića Faro u Križevcima
30.04.2017.
Duhovski ciklus duhovnih vježbi
10.05.2017.
XII. dies theologicus u Zagrebu
19.05.2017.
Povijesno hodočašće Gradišćanskih Hrvata u zagrebačku katedralu
27.05.2017.
Četvrti pripremni susret Duhovne obnove grada Rijeke "Obiteljski vlak"
01.10.2017.
Papin pohod Ceseni i Bologni
Daljnje korištenje vijesti u medijima samo uz prethodno odobrenje izdavača.
Copyright © 2007, Informativna katolička agencija.